LEGO kan bouwen op coronathuiszitters
Speelgoedbedrijf ziet omzet stevig groeien
LEGO profiteert flink van alle mensen die gedwongen thuis moesten zitten als gevolg van de coronacrisis. In de eerste zes maanden van het jaar zag het speelgoedconcern de verkoop aan consumenten met veertien procent stijgen. De fysieke LEGO-winkels moesten weliswaar een tijdje dicht vanwege de pandemie, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd in de online verkoop.
Het aantal online klanten verdubbelde ten opzicht van dezelfde periode een jaar eerder en kwam uit op honderd miljoen. De extra verkoop leverde een omzetgroei van zeven procent en een winststijging van elf procent op.
Echte winkels
Ondanks het succes online blijft het Deense bedrijf ook investeren in fysieke winkels. In de eerste helft van 2020 werden er wereldwijd al 46 nieuwe LEGO-winkels geopend. In totaal moeten er 120 nieuw winkels verschijnen dit jaar, waarvan er 80 een plek krijgen in China. Daar ziet het merk nog veel groeikansen en om dat kracht bij te zetten is er onlangs een nieuwe flagship-store geopend in Hangzhou.