Mediahuis neemt radiozender Sublime over
Soul-, funk- en jazzzender schuift aan bij de NRC
Mediabedrijf NRC Media, onderdeel van mediagigant Mediahuis, neemt productiehuis Sublime over. Daaronder valt niet alleen het gelijknamig radiostation, maar ook vijf digitale radiozenders en een productiehuis dat zowel radioprogramma's als podcasts maakt, zo maakt de NRC vandaag zelf bekend.
Hoeveel NRC Media neerlegt voor Sublime is niet bekendgemaakt. Wel benadrukt het bedrijf dat Sublime als zelfstandig bedrijf binnen NRC Media blijft opereren. Het mediabedrijf hoopt met de overname een sterkere positie te vergaren in de markt voor audioproducties. "We willen onze eigen NRC-journalistiek nog meer gaan vertalen naar audio. We willen ook meer commerciële podcasts gaan produceren en deze breder gaan distribueren", vertelt bestuursvoorzitter Dominic Stas trots.
Mediahuis
Sublime heeft gemiddeld zo’n 350.000 unieke luisteraars per week, die gemiddeld drie uur luisteren. Door de overname wordt de radiozender onderdeel van de Belgische mediagigant Mediahuis. Onder dit bedrijf valt niet alleen NRC Handelsblad, maar ook onder meer de Telegraaf, Metro en Privé. In België beschikt Mediahuis al over de radiozenders NRJ en Nostalgie.