Nederlandse banken kampen met storingen in de app
Om gestoord van te worden
Meerdere Nederlandse banken kampen deze ochtend met storingen. Bij zowel de ABN AMRO, de Rabobank als de ING klagen klanten over storingen in de app. Het lijkt in veel gevallen niet mogelijk om in te loggen bij het internetbankieren.
De helpdesk van ABN AMRO bevestigt de storing en meldt dat er hard gewerkt wordt aan een oplossing. Het lijkt erop dat het internetbankieren niet langer stabiel werkt. Bij ING lijkt het probleem ook in de app te zitten. Mensen geven aan dat ze niet kunnen inloggen en geen geld kunnen overmaken. Ook hier geeft de webcare aan dat er hard aan een oplossing wordt gewerkt. Bij Rabobank komen ook dergelijke klachten binnen en zijn ze uiteraard ook aan een oplossing aan het werken.
De storing lijkt alleen invloed te hebben op het internetbankieren. Het betalen met de pinpas is dus nog gewoon mogelijk. Toch komt de storing op een slecht moment, omdat veel mensen in deze dagen digitaal de cadeautjes kopen voor de aanstaande feestdagen.