3FM Serious Request levert 2 miljoen euro op
Terugkeer Glazen Huis een klein succesje
Met de terugkeer van het Glazen Huis heeft de Serious Request-actie van 3FM uiteindelijk iets meer dan twee miljoen euro opgehaald voor het Wereld Natuur Fonds om Zuid-Amerikaanse regenwouden te beschermen en te herstellen. Na een week van acties, donaties en plaatjes aanvragen kwam de teller uit op 2.000.183 euro.
Dit jaar keerde het Glazen Huis terug in de actie nadat de afgelopen drie jaar een nieuwe opzet niet toto de gewenste resultaten leidden. De acties waarbij dj's de laatste jaren door het land trokken leverden aanzienlijk minder aandacht en minder geld op, waarbij de teller tussen de 1,3 en 1,6 miljoen euro bleef hangen. Nu voelden de luisteraars zich blijkbaar meer verbonden met Frank van der Lende, Sander Hoogendoorn, Rob Janssen en Jorien Renkema die in het huis werden opgesloten (maar wel gewoon mochten eten), waardoor de portemonnee guller werd getrokken.
Matig succes
Vergeleken met de recente geschiedenis is dit dus een succes, maar het eindbedrag verbleekt bij de topdagen van Serious Request. In 2014 was de meest succesvolle editie met een eindscore van 12,38 miljoen euro en in 2016 haalde alleen de nagellakactie van de terminaal zieke Tijn alleen al 2,5 miljoen euro op, waardoor het eindbedrag dat jaar op 8,7 miljoen uitkwam.