Na Schiphol biedt KLM nu ook excuses aan voor puinhoop
U krijgt uw bagage écht terug; ooit
President-directeur van KLM Marjan Rintel heeft dinsdag haar 'welgemeende' excuses aangeboden voor de puinhoop van afgelopen maanden.
In een verklaring schrijft ze: "Wanneer u recent een vliegreis heeft gemaakt, of van plan bent dat binnenkort te gaan doen, dan heeft u gemerkt dat luchtvaartmaatschappijen en luchthavens in heel Europa onvoldoende zijn voorbereid op de snel toenemende passagiersaantallen. Ook KLM-passagiers hebben de gevolgen hiervan ondervonden en ik wil dan ook graag mijn welgemeende excuses aanbieden aan een ieder die te maken heeft gehad met een verstoring van zijn of haar KLM-vlucht of problemen heeft ondervonden met bagage."
Over de bagageproblemen - eind vorige week stond de teller op 1500 achtergebleven koffers - zegt Rintel: "We hebben de teams van onze Customer Care Centers uitgebreid met meer medewerkers, maar als gevolg van de ontstane achterstanden zijn wij nog niet zo bereikbaar als wij zouden willen zijn. Wij begrijpen dat dit frustrerend is en dat klanten het gevoel kunnen krijgen dat zij aan hun lot worden overgelaten. Niets is minder waar, weet alstublieft dat wij ons uiterste best voor u doen."
Eerder deze maand maakte KLM al bekend tot eind augustus minder te gaan vliegen. De omstreden CEO van nationale luchthaven Schiphol Dick Benschop maakte al eerder excuses voor de puinhoop.