M&M's komt met speciale Bored Ape editie
Uiteraard in gelimiteerde oplage..
Dat bear markets vaak saaie tijden zijn, gaat voor de Bored Ape Yacht Club (BAYC) zeker niet op. De bekendste NFT collectie van het moment blijft keer op keer verbazen met allerlei perks - voordelen die alléén NFT bezitters krijgen. Eerder dit jaar lanceerde Yuga Labs - het bedrijf achter de succesvolste NFT reeks van het moment - een eigen coin, de ApeCoin, en konden NFT bezitters met voorrang een stuk virtueel (nog op te leveren) land in de BAYC metaverse kopen: The Otherside.
Heel leuk allemaal, maar wat pas écht interessant is, is dat Yuga Labs de NFT bezitters het commercieel recht heeft gegeven op hun eigen NFT's. En daar heeft een van de eigenaren gretig gebruik van gemaakt door dit recht tijdelijk te verhuren aan de muziekgigant Universal Music Group, die de samenwerking is aangegaan met 's werelds grootste snoepfabrikant Mars. Als onderdeel van een grotere deal heeft Mars besloten 10.000 special edition M&M's zakken op de markt te brengen.
Yuga Labs
Yuga Labs is ongetwijfeld het beste voorbeeld van hoe je een Web3 bedrijf opzet. Het nog relatief jonge bedrijf is bekend geworden met zijn Bored Apes, maar heeft het hier niet bij gelaten. Er werden spin-offs als de Mutant Ape Yacht Club gelanceerd, maar zoals eerder genoemd ook een eigen munt en een eigen metaverse. Omdat NFT's op de Ethereum-blockchain staan, is ook alle handelsinformatie bekend. Volgens NFT data-aggregator CryptoSlam is het handelsvolume (na de eerste verkoop) van de BAYC zo'n 2,4 miljard USD, alle merken samen zo'n 5,6 miljard USD. En met iedere verkoop ontvangt Yuga Labs een creator fee van 2,5%, dus dit zal vast niet de laatste perk zijn die Yuga Labs in petto heeft.