Jasper van Dijk (SP) wil opheldering over 'pathetische' EU-campagne

'You are EU' lijkt wel natte droom van Frans Timmermans
SP Kamerlid Jasper van Dijk stuitte deze week op een campagne van de EU genaamd You are EU. Een en ander oogt als een natte droom van Eurocommissaris Frans Timmermans (PvdA). Van Dijk noemt de promotiecampagne 'dubieus' en wil van minister van Buitenlandse Zaken Wopke Hoekstra (CDA) opheldering.
Update 10/3/23 - De kosten zijn bekend: 34,5 miljoen euro.
'Opgeblazen teksten'
Zo wil Van Dijk van Hoekstra weten wat hij vindt van 'opgeblazen teksten' als "Onze kinderen en kleinkinderen wijzen ons de weg naar ons gemeenschappelijke doel: het behoud van onze democratie, onze economie en onze vreedzame en onafhankelijke Europese Unie." Vraag van de socialist voor de minister: "Deelt u de mening dat dit soort teksten nogal pathetisch zijn en gelooft u werkelijk dat dit soort campagnes effectief zijn?"
'Politieke discussie in plaats van promotiecampagnes'
De socialist wil weten of Hoekstra het met hem eens is dat 'uitbreiding van bevoegdheden van de EU onderwerp moet zijn van politieke discussie in plaats van promotiecampagnes'. En natuurlijk wat de totale kosten voor deze campagne bedragen (SP'ers hebben overigens een scherp oog voor dit soort zaken. Enkele jaren terug ontdekte Renske Leijten een miljoenen euro's kostende campagne voor brood).
Nog een vraag die de voormalig minister van Financiƫn moet aanspreken: "Vindt u dit een verstandige campagne of had u het geld liever anders besteed?" Wordt vervolgd.
Oordeel zelf
Want: Er is veel te doen maar dat kunnen we samen doen!
SP-filmpjes zijn gelukkig wel grappig
Over de natte droom van Frans Timmermans gesproken.