Duizenden mensen in de bres voor het witte goud: de knoflooksaus van Deen

Petitie gestart na overname supermarktketen
De supermarkten van keten Deen zijn verkocht aan Albert Heijn, Dekamarkt en Vomar. Een groeiende groep klanten vreest voor het ergste: het voorgoed verdwijnen van hun favoriete huismerk-knoflooksaus. Er is een petitie gestart, die inmiddels duizenden handtekenen telt.
De aanvoerder van de knoflookkameraden is de Purmerendse Quinten. Hij werd geïnterviewd door NH Nieuws en noemt de saus ‘een smaakexplosie.’ De 25-jarige liefhebber, alias de Shoarmaboer, jaagt er elke week minimaal drie flessen doorheen. “Het is een verslaving. Ik eet twee keer per week shoarma, en daarnaast nog shoarmapizza’s en tosti’s. Allemaal met deze knoflooksaus”, vertelde hij RTL Nieuws.
Hij doet er dan ook alles aan om het witte goud in zijn leven te houden. Zijn probleem ligt op het bureau van de directeur van de supermarktketen, die naar eigen zeggen óók fan is. Mocht het zwartste scenario ondanks de petitie toch uitkomen heeft Quinten een noodgreep bedacht: hij gaat op zoek naar de beste vervanger op de markt. Klinkt dit herkenbaar? Tekenen kan hier.