Driemaal Max Verstappen F1 Bonusmateriaal
Simply Lovely
Het kampioenschap dat verloren leek, de safety car vlak voor het einde en de radioberichten van een jammerende Toto Wolff in de allerlaatste ronde: het blijft een bizarre ontknoping van het meest spectaculaire F1-seizoen van sowieso deze eeuw, en misschien wel allertijden.
Sindsdien stromen de herhalingen, duidingen en interviews binnen. Hier driemaal bonusmateriaal voor een kerst- of lockdown-avondvullend televisieavondje, te beginnen met een interview dat je ongetwijfeld al voorbij zag komen: een emotionele Max Verstappen in een heel mooi interview met desalniettemin wel de verkeerde interviewer (omdat het Olav Mol is):
En deze moet ik zelf nog zien maar is ongetwijfeld een tranentrekker van een zelfbevlekkend juichverhaal: https://www.youtube.com/watch?v=0Ml_lqhkysM
"It's f****** awesome" isn't it"
Na die thuiswedstrijd met thuisfluiter Mol kun je in één streep door naar David Coulthard, die voor CarNext niet alleen Max maar ook Jos Verstappen een uur voor de camera had. Max is hier wat stiller, Jos van nature stug, maar Coulthard spreekt als voormalig F1-coureur hun taal en dat helpt hoe dan ook.
Ondanks zijn strakke outfit, zonder sokken in een paar loafers en met een keurig Schots Sean Connery-accent doet hij weinig moeite om zijn enthousiasme en de de bewondering voor de familie Verstappen onder racekuipjes of hotelbanken te steken.
Voor wie niet per se het hele uur wil bekijken, sla dan in ieder geval de laatste minuut niet over, wanneer het interview officieel is afgelopen en Coulthard eindelijk hardop kan zeggen wat al een uur op z'n lippen ligt: "It's fucking awesome, isn't it? Well done, son!"
Achter de hemelbestorming
Tot slot nog een aflevering van Behind the Charge, een productie van Red Bull Racing zelf. Ook zeer de moeite, want waar Max in het interview met Ziggo nog opmerkt dat het knap is dat een producent van suikerdrankjes zo toegewijd aan de Formule 1 kan zijn, moeten we ook niet onderschatten hoe strak de mediaproducties van het frisdrankmerk zijn. En het is geen verkapte reclame als we Red Bull gelijk moeten geven dat het inderdaad "A simply lovely season" was: