Reizigers die vlucht hebben gemist krijgen compensatie
Schiphol komt met nieuwe regeling na chaos
Mocht je tussen 23 april en 11 augustus dit jaar je vlucht hebben gemist door de lange rijen op Schiphol, dan kun je aanspraak maken op compensatie. De luchthaven heet met de Consumentenbond en Max Ombudsman besloten reizigers die niet op verkansie konden door de drukte te compenseren.
De afgelopen maanden stonden mensen uren in de rij voor de securitycontrole op de luchthaven. Daardoor misten sommige passagiers hun vlucht, terwijl ze ruim op tijd aanwezig waren. Tot 30 september kunnen deze reizigers aanspraak maken op de compensatieregeling.
Dick Benschop, topman van Schiphol, vindt het naar eigen zeggen uiterst vervelend dat mensen hun vlucht hebben gemist door de lange rijen. "Daarmee hebben ze een vakantie of een deel van hun vakantie moeten missen en met die mensen voelen wij mee", zegt Benschop volgens NOS.
Schiphol gaat de kosten vergoeden die niet door andere partijen zoals een verzekeraar zijn vergoed. Vooralsnog zijn er zo;n 1500 verzoeken ingediend.