EasyToys mag tóch aan de memmen van FC Emmen zitten
Een bevredigende climax na een uiterst stroef voorspel met de KNVB
Opwindend nieuws in de bestuurskamer van FC Emmen, na een nieuwe dialoog met de zwarte kousen van de KNVB is er dan toch nog een bevredigende climax uit het Easy Toys-avontuur gekomen. De club liet zelf weten dat de KNVB alsnog toestemming gaf voor de sponsorrelatie met het nieuwe liefje van de voetbalclub.
Dildotoko EasyToys komt hiermee officieel op de noeste bezwete hijgende borstkassen van de Eredivisiespelers te staan. Lang leek het erop dat de voetbalbond zijn poot stijf hield. De shirtsponsor zou in strijd zijn met de voorschriften op het gebied van de goede smaak en daarnaast verwijzen naar de seksindustrie.
Want na lang getouwtrek is het ja-woord eruit. Het nieuws werd donderdag door de club naar buiten gebracht via een persbericht op de site. Technisch directeur Ronald Lubbers heeft er in elk geval zin in om met EasyToys te spelen en samen met hen te groeien.
Dat de KNVB aanvankelijk niet enthousiast werd van de shirtsponsor, stond als een paal boven water. Zij waren niet onder de indruk van de avances van de Drenten en hun spannende setje.
Trillend de Eredivisie in
De aanhouder wint, bleek vandaag. Omdat Emmen bleef aandringen bij de bond zelfs dreigde de rechter bij het onderonsje te betrekken als de KNVB hen opnieuw cockblockte. Alles om niet nogmaals met blauwe ballen onder een blanco shirt huiswaarts gestuurd te worden.
Na een stroef maar zeer aanhoudend voorspel, is het Emmen gelukt om de KNVB toch te laten bukken. Hiermee is weg vrij voor de penetratie van EasyToys in de hoogste voetbalkontpetitie van Nederland. Deze staat gepland op zondag 27 september in eigen huis tegen Willem II die die met het minder controversiële Logistic Force op het shirt aantreden.
Toch blijft er nog wel een vinger in de doos aan de pols, het oorspronkelijke contract van drie jaar shirtsponsorplezier, is opgedeeld in twee fases van een en twee jaar. Eind dit jaar besluit de Algemene Vergadering Betaald Voetbal of de stoute sponsorovereenkomst van FC Emmen nog twee seizoenen extra voor catacombengenot - en de slappe lach bij tegenstanders en op de tribune - mag zorgen.
Voor FC Emmen, en vooral EasyToys, is het een vrij vibrerend weekje. De club haalde niet alleen het landelijke nieuws, maar ging eveneens de grens over met hun nieuwe sponsorschatje. Ook de shirts met het EasyToys-logo vonden al gretig aftrek in de fanshop. Gisteren hadden al 1.600 mensen zo'n tochtige tuniek aangeschaft.